کنترل سیستم قلبی با تلفن همراه
نوشته شده توسط : حسین نقنه

كنترل سكته قلبي/ مخترعين غربسيستم بي‌سيم بلوتوث براي مانيتورينگ سيگنال قلب با قابليت ارسال به تلفن همراه توسط پژوهشگر دانشكده مهندسي پزشكي دانشگاه صنعتي اميركبير طراحي و ساخته شد.
مهدي فلاح‌نژاد، مجري اين طرح گفت: اين سيستم قابليت مانيتورينگ فعاليت الكتريكي قلب افراد را از راه دور ميسر كرده و از آن جا كه امروزه درصد بسيار بالايي از افراد در شهرها و روستاها امكان استفاده از سيستم تلفن همراه را دارند، در صورت ايجاد پايگاه‌هاي مناسب در بيمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، امكان پايش وضعيت قلبي افراد تحت خطر فوق‌العاده ميسر مي‌شود.
 


وي تصريح كرد: استفاده از چنين سيستم‌هايي باعث افزايش سلامت افراد جامعه، كاهش درصد مرگ و مير ناشي از سكته‌هاي قلبي، كاهش هزينه‌ها و سفرها مي‌شود.
فلاح نژاد در بيان قابليت‌هاي اين پروژه اظهار كرد: اين پروژه منجر به ساخت يك سيستم چندمنظوره شد كه چندين كاربرد از جمله افزودن قابليت‌هاي ذخيره در فايل، نمايش در محيط گرافيكي و ارسال از طريق MMS به يك گوشي تلفن همراه ديگر در شبكه مخابراتي كشور، ساخت سيستم ثبت سه كاناله ECG و پايش بي‌درنگ توسط رايانه و امكان ذخيره‌سازي بر روي آن را شامل مي‌شود.
وي گفت: ‌اين پروژه براي اولين بار و به صورت كامل در ايران انجام شده كه با توجه به سيستم مخابراتي كشور و نيازهاي آن قابل توسعه است.
فلاح نژاد خاطرنشان كرد: درسيستم طراحي شده، كاربر در صورت عدم دسترسي به رايانه مي‌تواند سيگنال را به گوشي تلفن همراه خود ارسال كرده و آن را براي پزشك، درمانگاه يا مركز مربوطه ارسال كند.
گفتني است، اين پروژه در قالب پايان‌نامه كارشناسي ارشد مهندسي پزشكي گرايش بيوالكتريك ارائه و به راهنمايي دكتر محمدحسن مرادي به انجام رسيده است.





:: موضوعات مرتبط: +تکنولوژی , ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : 14 آذر 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: